Saara Huhtinen

Olen koiraharrastaja & SM-tason kisaaja, koirankasvattaja, valmentaja (rally-toko), entinen kilpaurheilija (lentopallo SM-taso). Ammatiltani olen suuhygienisti eli terveydenhuollon ammattilainen & asiakaspalvelija. Kotoa löytyy 2 mittelspitziä.

Minulle on tärkeää yksilöllisen potentiaalin, mutta myös haasteiden näkeminen ja koirakon vieminen kohti sen omaa parasta suoritusta ilon kautta. Kiinnitän myös paljon huomiota ohjaajan toimintaan & mentaalipuoleen. Pyrin kehittämään itseäni paremmaksi koirakommunikoijaksi koko ajan ja etsin uusia keinoja eri asioiden kouluttamiseen.

Käytän koiralähtöisiä koulutusmenetelmiä ja minua kiinnostaa paljon koiran tunnetilat ja tavoitteena harrastuksissa on rento, iloinen ja motivoitunut koira sekä ohjaaja. Peruspalikoiden päälle rakentuu ne pienetkin asiat.

Saaraa voit seurata muun muassa Instagramissa @avaliinan_mittelspitz